zaterdag 11 oktober 2014

rondje langs de velden met Peter Wijker (deel 5 van 5 - slot)

Om wat bij te komen van al onze ontmoetingen met Groten der Aarde in dit weekend, leek Heerenveen - PSV een mooi neutrale afsluiter: keurig publiek, geen onvertogen woord, en na afloop allemaal weer met de handjes boven de dekens onder de wol.
Helaas had ik de pech dat ik naast een zeer enthousiaste meneer had plaatsgenomen, een soort van achtergebleven neefje van Foppe de Haan, die mij gedurig op mijn afgetrainde rechterdij sloeg bij spannende taferelen, daarbij ongenadig hard Friese teksten in mijn rechter-oor loeiend. Nu heb ik aan die kant al een fikse gehoorbeschadiging overgehouden door mijn carrière als rockdrummer - na het gebrul van Foppe II, die na de 1-0 van Heerenveen meneer Wijker en mij vol passie tegen zijn Friese lijf drukte en daarbij zijn longen flink liet klapperen, ben ik denkelijk weer enkele procenten omlaag gegaan in mijn gehoor.
Met een blauw-wit geslagen dij en tuterende oren toog ik naar huis. "Leg mij maar op de middenstip", zuchtte ik uitgeteld tegen Petertje, toen hij mij moe maar voldaan bij het station afleverde.
******
SC Heerenveen - PSV, 28 september 2014: 1-0 (0-0), Eredivisie. Toeschouwers: 25.632.
******
(Foto van Rißmann)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten